daha 2 gün önce biraz kendimle dalga geçmek için fb-arsenal maçı oynanmadan maçla ilgili yazımı yayınlamıştım . meraklılarına linki burada.
http://endirekserbest.blogspot.com/2013/08/fb-arsenal-mac-uzerine-simdiden.html
maç tahmin ettiğim gibi fenerin hiç bir şey oynamaması ve orta sahayı geçmemesi üzerine kurulu başladı. fb nin bu sezon oynadığı psv,iki adet Salzburg,gs süper kupa maçı,ligdeki Konyaspor maçı olarak toplam 5 karşılaşmadan çıkan sonuç şuydu.
aykut kocaman ın aşırı kontrollü futbolunu özümsemiş bir kadrodan bir anda ersun yanal ın çok üst düzey tempo yapılması gereken futboluna geçiş sancılarıydı. ama kadro yapısı buna müsait olmamasına rağmen sezon başı kamp ve antrenman metodları ısrarla yüksek tempolu ve hızlı oynamak üzerine kurgulandı.
sonuçta çok eski model bir arabaya Ferrari motoru takınca araba nasıl Ferrari olmazsa, zicodan sonraki 6-7 sezondur durarak,pas yaparak,1 gol atabilirse üzerine yatarak futbol oynamış bir ekiptende tempolu hızlı bir ekip olmazdı.
gelelim maça. 2 gün önceki yazımdada belirmiştim 2. devre ersun hoca hücumu düşünürse 2-0 3-1 Arsenal lehine bitebilir maç demiştim. 3-0 bitti. Arsenal 3-0 dan sonra durduğu ve oyunu rölantiye aldığı için 3-0 bitti. maçla ilgili yanıldığım tek nokta ersun hocanın ilk 11 de weboyu oynatması oldu. o kadarcıkta olsun :)
Fenerbahçe nin tek kurtuluşu karizmatik ve hücum futbolu iyi oynatan bir hoca bulması. geldiği gibi takım üzerinde hakimiyetini kurabilecek bir hoca olması. ve kesinlikle tüm kadroyu ve transferleri bu hocanın yapması. transferleri aziz yıldırım ve ekibi yapacak,takımıda hoca oynatacak yok böyle bir düzen dünyada. Fenerbahçe taraftarı bıkmış durumda yıllardır takımının sahada gümbür gümbür bir hücum yapamamasından. aykut kocaman geçirdiği 3 sezonda istatistik olarak çok çok başarılıydı. ama Fenerbahçe taraftarı istatistiklere ve ıkına sıkına alınan galibiyetlere doydu artık. tek istediği ezeli rakipleri Galatasaray ın artık floryadaki çaycısına kadar içine işlemiş olan hücum futbolunu Fenerbahçe ninde oynadığını görmek. Galatasaray özellikle 1984 te gelen Jupp Derwalle birlikte organize bir şekilde oynamaya başladığı hücum futbol felsefesini hemen hemen hiç terketmemiştir. fatih terimle önde presle birlikte oynanmaya başlayınca peşpeşe şampiyonluklar ve 2 tane Avrupa kupası getirmiştir Galatasaray müzesine.
Fenerbahçe de taraftar suçlu arıyor ve hakkıdırda. birilerinin yıllardır çektirdiği bu futbol kısırlığının izahını yapması lazım artık. gerçektende Fenerbahçe kulübünün artık kendine has bir ekol yaratması gerekiyor. yaklaşık 106 yıllık bir klüp ama akılda kalan. fb ile özdeşleşmiş bir futbol ekolü olmaması çok acı.
ilk olarak fb sahaya çıktığında nasıl bir futbol oynamalı bunun bir kararı verilmeli artık .kontrollümü,90 dk hücum düşünenmi,kontraatak üzerine oynayanmı artık ne olursa olsun ama mutlaka bir ekol seçilmeli. tüm gelecek planlamaları , transferler , hocalar buna göre ayarlanmalı . yoksa bu kısır döngü yıllarca daha böyle sürüp gidecek. klüp başkanının kafasına göre transfer yaptığı , kafasına göre futbolcu harcadığı bir düzendede maalesef hiç bir başarı ve göze hoş gelen bir futbol ortaya çıkmaz.o şekilde başarı gelse teknik direktörlük diye de bir müesseseye ihtiyaç olmazdı .
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder