19 Ağustos 2013 Pazartesi

Ah bu hakemler ah !!!

       Konya - Fenerbahçe maçını seyrederken bir kez daha hayretler içinde kaldım.türk futbolunun önündeki en büyük engellerden birisi ve belkide birincisi hakemlerdir derim ve her sezondaki fb veya gs maçlarındaki yönetimleriyle beni hakıl çıkarırlar.öncelikle sahadaki maçı yöneten hakemler futbolun ruhuna uygun yönetim gösterecekki ortaya izlenecek bir maç çıksın.ama her zaman aynı tas aynı hamam. özellikle fb ve gs maçlarında rakip takımlar lehine çalınamayan penaltılar,verilemeyen kartlar görmekten gına geldi artık.
   maçın 13. dk. sındaki bekirin ceza alanında kolunu açarak topa müdahalesi dünyanın tüm üst düzey liglerinde ve üst düzey hakemleri için penaltıdır.emre belözoğlunun kolunu bilerek açıp topu kesmesi ve konya atağını kesmesi sarı kartdır.bunlar maçın hemen başında olan ve maçın kaderini etkileyecek küçük iki örnek  sadece.Emre belözoğlunun dışarı çıkan topa savurduğu tekmede hakem için bonus oldu . bekirin çalınamayan penaltısından sonra dönen topta fener golü oldu iyimi :)))
     buna benzer pozisyonları her sezon olduğu gibi bu sezonda fb ve gs maçlarında bol bol seyredicez. ama fanatik hiç bir taraftar kabul etmeyecek ve pozisyonları nasıl inkar edeceklerini şaşıracaklar eminim.özelliklede lig tv spikerinin bekirinin pozisyonun tekrarı sırasındaki sessizliği ve yutkunması çok acıklıydı.hem lig tv hemde türk futbolu adına çok acınası saniyelerdi.
     dünyada meşhur bir hakemimiz yok derler.mısırdan arabistandan bilmem dünyanın nerelerinden hakemler varda bizde niye yok derler.bunu diyenler bir günde fanatik at gözlüklerini çıkarıp sadece futbol seyretmeyi ve kural kitapçığında ayan beyan yazan belli olan düdüklerin neden ve nasıl çalınamadığını acaba hiç düşündülermi ?
      asıl hakemlerin 3 temmuz süreci yaşamaları gerekirdi bu ülkede.yıllarca yalandan uyduruktan maçlar yönetipte milyonlarca futbolseverin maç zevkine turp suyu sıkmalarının hesabı sorulmalıydı.gerçekten lig tv de fb veya gs maçı izlerken maç nasıl biterse bitsin sonunda adaletli bir yönetim olduğuna yüzde yüz ikna olduğunuz kaç maç vardır acaba ? fanatik gözlüklerinizi çıkarıp seyrettiğinizi farzederek soruyorum tabikide.fb-gs süper kupa maçında alvesin gördüğü iki sarı kartada yanlış diyen fb li tanıdıklarım sevdiklerim var.
    insan gerçekten de takım aşkına kör olabiliyor. hakemlerin verdiği uyduruk bir penaltıyla veya çalamadığı korkak bir düdükle maç kazanıpta sevinen taraftarlarlada bu iş olmaz.bu taraftarlardan ve iki kulübün büyüklüğünden korkarak düdük çalan hakemlerlede olmaz.
  ilk önce ve acilen geçmişten günümüze gelen hakemlerdeki bu korkaklık ve pısırıklığın tedavisinin bulunması gerekiyor.yıllarca bu korkaklık yüzünden başkanlar yöneticiler hakem odası bastı.yazdıkları raporlar bile yeri geldi ciddiye alınmadı sümen altı edildi.özellikle spor bakanlığının hakemlere cesaret ve özgüven verecek uygulamalar kurallar getirmesi ve hakemi gerçekten sahadaki en güçlü ve en korkulan figür yapması gerekirki biz ekran başında her düdüğün altında buzağı aramadan maç seyredelim.
     sadece gördüğünü çalabilecek 20-30 hakemi bu  ülke yetiştirebilir ve en önemliside yetiştirdiği bu hakeme saygı ve cesaret kazandırır tüm futbol kamuoyunda. yoksa hiç bir zaman şöyle kıran kırana bir maç ve her takımada eşit çalınan düdükler göremeden bu dünyadan göçüp gidicez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder