22 Ağustos 2013 Perşembe

Arsene Wenger .. arsenal de 17 sezonda sadece 3 şampiyonluk !!!

     Arsenal menajeri arsene wenger  17 yılda 3 şampiyonluk kazanabilmiş . sonuncusu da 2004 de hemde. nerdeyse 10 yıldır şampiyonluğu da yok .
     takımına oynatmak istediği bir felsefe var ve demek ki bu felsefede Arsenal camiasında onaylanıyorki bize göre kötü olan Arsenal kariyerine rağmen hala orada menajerlik yapıyor .
     nedir Arsenal in oynadığı futbol felsefesi .kabaca şöyle açıklayalım. kesinlikle atletik , hızlı , teknik oyuncu tercih ediyor . birde üstüne bu oyunculardan sahada çok hızlı düşünüp , çok hızlı pas yapıp , çok hızlı hücum yapmalarını istiyor. yıllardır ekran başında izlediğimiz Arsenal üç aşağı beş yukarı böyle.
      gs da zaman zaman eleştirilen eboue de Arsenal den geldi .ama hücuma çıktığında nasılda durdurulamaz bir oyuncu oluveriyor. gs onu genelde defansta tercih ettiğinden pek göremesekte hücuma katıldığı ataklarda hemen kalitesini farkediyorsunuz . Arsenal den bir Thierry Henry geçti mesela . Hatırlayanlarınız olacaktır oynadığı dönem Arsenal de nasılda hayranlıkla izlerdik Henry yi.ama Henry için Arsenal den öncesi ve Arsenal den gittikten sonraki dönemi nasılda bomboş. hatırlayabilen varmı Arsenal dışındaki kariyerini. hayal meyal belki. ama Arsenal in oyun felsefesinde dünyanın en iyisiydi o dönem.
   her klüp bir arsene wenger bulamaz ki diyebilirsiniz. dünyada buna benzer örnek 1-2 tanedir de diyebilirsiniz. zaten bir teknik direktör bulun ve 80 yaşına gelene kadar takımın başında tutun diyen yok. ama önce klüp yapısına , taraftar yapısına uygun bir ekol bulması lazım  ligimizdeki büyük takımlarımızın.
    Galatasaray  bu konuda hemen hemen Avrupa seviyesinde bir ekol ve bu ekole bağlı bir kültür oluşturdu diyebiliriz. arada bazı sezonlar sıkıntılıda geçse hep bu ekolüne döndü. lucescu bile savunmaya ağırlık verdiği için gönderildi . biz gs arkadaşlar kendi aramızda konuşurken bile o dönem şöyle derdik. bu savunma futboluyla kupa alacaksak eksik kalsın . istemiyoruz derdik . lucescu dönemi bizim için takımımızın maçlarında içimizin daraldığı maçlar olurdu. sonunda şampiyonda olsak ağzımızda acı bir tadı vardır lucescunun hep .hala aklıma geldikçe uyuz olurum kendisine ve oynattığı futbola :) çünkü bizler derwall  feldkamp,denizli,fatih terim de alışmıştık hücum eden ve güven veren bir takıma. neyse allah bi daha o tarz bir hoca Galatasaray a göstermesin .
   bir önceki yazılarımın birindede yazmıştım . bjk için biliç büyük şans. klüp ve taraftar yapısına uygun bir hoca . eğer birde taraftarın hoşuna gidecek bir ekol getirebilirse ( metin - ali - feyyaz dönemlerindeki gibi mesela ) bence bjk için uzun yıllar çalışılabilecek bir hoca .
   Sadede gelirsek , büyük futbol klübü  olmanın ilk kuralı önce nasıl bir futbol oynanması gerektiğine karar vermek. en iyi örnekte çok uzun yıllardır aynı sistemden şaşmayan Barcelona derim. nasıl bir futbol oynamaları gerektiğine yıllar yıllar önce karar vermişler ve hiçte sistemden sapmıyorlar . herkes gidici sistem kalıcı oralarda .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder