30 Ağustos 2013 Cuma

1 eylül 2013 pazar günü tv de futbol

1 Eylül Pazar

13:00 Real Madrid - Athletic Bilbao                                 NtvSpor Smart 
13:30 Groningen - Ajax                                                 Fog Tv 
15:30 Liverpool - Manchester United                               LigTv3 
15:30 West Bromwich - Swansea                                    LigTv2 
16:30 Stuttgart - Hoffenheim                                         Trt Haber, Trt HD 
17:00 Balıkesirspor - Denizlispor                                     TrtSpor 
17:30 Feyenoord - Roda                                                 Fog Tv 
18:00 Arsenal - Tottenham                                             LigTv 3 
18:00 Espanyol - Real Betis                                             NtvSpor Smart 
18:30 Frankfurt - Dortmund                                            Trt Haber , Trt HD 
19:30 Beşiktaş - Gaziantepspor                                        LigTv 
20:00 Adanaspor - Manisaspor                                         TrtSpor 
20:00 Karabükspor - Gençlerbirliği                                   LigTv2 
20:00 Real Sociedad - Atletico Madrid                               NtvSpor 
20:30 Çaykur Rizespor - Kayseri Erciyesspor                     LigTv3 
21:45 Akhisar Belediye - Trabzonspor                               LigTv 
22:00 Corinthians - Flamengo                                          LigTv2 
22:00 Sevilla - Malaga                                                     NtvSpor 
22:00 Valencia - Barcelona                                              NtvSpor Smart

31 ağustos cumartesi tv de futbol

31 Ağustos Cumartesi14:45 Manchester City - Hull City                                   LigTv3 
16:00 1461 Trabzon - Adana Demirspor                          Trt1 
16:30 M'Gladbach - Werder Bremen                               Trt HD , Trt Haber 
17:00 Cardiff - Everton                                                  LigTv3 
19:30 Crystal Palace - Sunderland                                  LigTv 2 
19:30 Schalke 04 - Leverkusen                                      Trt HD ,Trt Haber 
20:00 Celta Vigo - Granada                                            NtvSpor Smart 
20:00 Gaziantep BB - Boluspor                                       TrtSpor 
20:00 Kayserispor - Elazığspor                                        LigTv3 
21:45 Fenerbahçe - Sivasspor                                         LigTv 
21:45 MP Antalyaspor- Bursaspor                                    LigTv 2 
21:45 PSV Eindhoven- Cambuur                                      Fog Tv 
22:00 Valladolid- Getafe                                                 NtvSpor Smart 
00:00 Osasuna - Villarreal                                               NtvSpor Smart 
00:30 Gremio - Ponte Preta                                             LigTv 2 

30 ağustos 2013 maç tahminlerim

  Konyaspor - Kasımpaşa             2
  Bayern Münih - Chelsea            0
  Eskişehirspor - Galatasaray       2
  Vallecano - Levante                   0

29 Ağustos 2013 Perşembe

3 temmuzdan sonra federasyon da asıl planlanan neydi ?

    Fenerbahçe nin Avrupa da 2 sene ceza almasından sonra bu sene yerine türkiye den başka bir takımın alınmayacağını açıkladı UEFA . elenen takımlardan birisi kurayla gruplara katılma hakkı kazanacak .

    Bu gece Beşiktaş tromsö yü elese bile bence onlarda ceza alacaklarından yerlerine büyük ihtimal tromsö devam edecektir Avrupa ligi gruplarına .

    Bir aksilik olmazsa Trabzonspor Avrupa ligi gruplarına katılacak . Galatasaray la birlikte bu sene Avrupa da sadece iki takımımız olacak . ülke puanımız bu senede düşecek . ilerleyen yıllarda 3 temmuzdan sonra federasyonun almadığı kararlar yüzünden Avrupa kupalarında hangi torbalara düşeceğimizi hep beraber göreceğiz .

    Bu şike olayının büyüyüp buralara geleceği ve en sonunda da UEFA dan tokat yiyeceğimizi aklı başında yazarlar ve UEFA nın işleyişini çok iyi bilen kişiler 3 temmuz 2011 den sonra defalarca söyledi .ama medyadaki organize abilerimiz hep başka taraftan yayın yaptıkları için söyledikleri arada kaynadı gitti . gerçekleri söyleyenler hain ilan edildi . yalanlarla koltuklarını ve kurdukları menfaat düzenini korumaya çalışanlar kahraman yapıldı maalesef . şike yaptıklarını bile bile milyonlarca taraftarı kandırdılar . sokaklarda yürüttüler . kendi yaptıkları hatalar için koca camiaları ve taraftarlarını kalkan olarak kullandılar .

  Şike olayının bam teli neresiydi peki ?

  3 temmuz patladıktan sonra ortalık toz dumanken herkeste panik vardı . ama medyadaki güçlü bazı yorumcuların ve televizyoncuların da devreye girmesiyle formüller üretilmeye başlandı . ilk yaptıkları işte Fenerbahçe ceza alır yada küme düşürülürse türk futbol ekonomisi biter diyerek korkutmak oldu . ama iki yıldır oyaladıkları , kandırdıkları türk futbolu hem o paraları hem de itibarını kaybetti zaten .

   Türkiye de davalar uzun sürdüğü için böyle çok sanıklı binlerce sayfadan oluşan bir davada uzun yıllar sürecek diye plan yaptılar . peşinden de medyada mahkeme sonucunu görmeden bir şey yapılamaz algısı oluşturuldu .sanki normal hukuk ile spor hukuku aynı şeymiş gibi . spor hukukunda karar vermek için şüphe yeterlidir . bunu da organize abiler iyi biliyordu . binlerce sayfa içinden 3-4 tane tape okunduktan sonra karar verilmemesi imkansızdı .  ilk gözaltılardan sonra itiraf edenler de oldu . en meşhuru İbrahim akın ın tapeleriydi . tamamını okuduktan sonra daha neler var neler o sayfalarda . 1. etik raporunu neden tam tersi şekilde değiştirdiklerini de gün gelir öğreniriz .

   Futbol Ekonomisi ve mahkeme sonucu diyerek olayı hem soğuttular hemde sakız gibi uzatmaya çalıştılar .

   Ama daha bitmemişti organize abilerin işleri. bu seferde siyasi partilerin oy kaygısını ve oy hesaplarını bildikleri için biraz da şantaj kokan söylemlerle ve siyasetçilerimizin de oy kaygısıyla yasaları değiştirttiler. ısmarlama bir federasyon ve kurulları oluşturuldu acilen . burada çok önemli bir nokta var . siyasi partileri UEFA ülkelerin iç işlerine karışamaz , biz ne karar alırsak ona uyar diye ustaca kandırdılar . siyasi olarak bir ülkeyi ve koca bir camiayı  UEFA ya karşı arkalarına almayı başardılar . kendilerine hem siyaseti hem de Fenerbahçe yi çok ustaca kalkan yaptılar . UEFA işin içine bir de siyaset girerse olayın üstüne gidemez diye düşündüler . zaten siyasilerle kendi adamlarının gizli kapaklı yaptıkları görüşmelerde hep bu siyasi güç içindi . UEFA nın türkiye nin siyasi gücüne karşı daha fazla diklenemeyeceğini düşündüler . bir yerden sonra UEFA da tama  deyip bırakacaktı planlarına göre .

   Federasyonun apar topar aldığı uyduruk "şike sahaya yansımamış ki" kararlarından sonra yükselen tepkilerden ve iyice ortaya saçılan tapelerden sonra siyaset geri adım atarak olaylarda tarafsız kalmaya başladı .

   Asıl büyük planları da UEFA nın bir ceza verecekse bile tüm ülkeye vermesi üzerineydi . sırf bunun için inadına inadına kararlar alındı federasyon dan . resmen aleni olarak şikenin üstünün örtüldüğünü dünyaya gösterdiler ki ceza alınacaksa da tüm ülke almalıydı . UEFA da tüm ülkeye ceza vermeyi göze alamaz bizde yırtarız bu işten diye düşündüler . ceza verirse de zaten kimse Avrupa ya gitmeyeceği için bir kayıpları olmayacaktı . türkiye sınırları içinde kurdukları düzende her türlü at koşturuyorlardı zaten yıllardır .

  Biz yaptık hallettik dediler . bundan sonra şike olayı kapanmıştır dediler . bu sözler tavırlar hep UEFA ya mesajdı aslında . ceza verecekseniz tüm ülkeye verin yada sizde bu olayı kapatın mesajıydı .

    İşin komik tarafı bu sürecin bu şekilde gelişmesinde , yönlendirilmesinde emekleri olan medyadaki organize abiler hala yerlerinde duruyorlar . hala yorumlar yapıyorlar . hala tv lerde utanmadan bize futbol üzerine ahkam kesiyorlar . kendi çıkarları için ve şikeci tayfasını kurtarmak için koca bir ülkeyi iki senedir ateşe atmaktan çekinmeyenler de aynı tiplerdi .

  Bu sene Avrupa da iki takımla kalmamızın ve her sene ülke puanı olarak düşmemizin sebepleri getirdikleri ısmarlama federasyon ve medyadaki şikeci tayfasıdır . şike olayı patladıktan bir ay sonra hemen hemen her şey netleşmişti aslında . telefon görüşmeleri,tapeler,izlemeler derken tablo çok netdi aslında. işte o günlerde federasyon adam gibi cezaları kesebilseydi ülke futbolu olarak toparlanma ve kendimize çeki düzen verme şansımız olurdu . boşu boşuna türk futbolunun çok değerli iki senesini heba ettiler . ve görünen o ki Trabzonspor a kupayı vermezlerse , geçte olsa sikecilerin cezalarını vermezlerse daha da yıllarımız boşa gidecek .

  Amaçları Fenerbahçe ye şikeci yaftası vurulmasın dı . şimdi olan ney peki ? bütün dünyanın gözünde şikeci damgasını yedirdiler klübe . sırf kendi kurdukları çamurlu düzenleri yıkılmasın diye koca bir camia resmen küçük düşürüldü . bu organize abilerin medyada ki uzantıları temizlenmeden ve ekranlarda o kirli suratlarını görmeden futbolumuz da bir ilerleme olmayacak gibi görünüyor .

 

Galatasaray Şampiyonlar ligi grubu hakkında ...

 Kuralar çekildi ve Galatasaray B grubuna düştü . hayırlısı olsun . daha kolay gruplarda vardı ama kısmet böyleymiş . sonuçta bu seviyede oynayacağım diyorsan grup ve rakip farketmemeli.

Real Madrid
Juventus
Galatasaray
Kopenhag

İtalyada ki juventus maçından yenilmeden dönerse Galatasaray bu grubu 2. bitirir . en önemli maç bence o maç olur .

3 büyükler . en büyük kim ?

  Yıllar yılı Türkiye nin en büyük klübü Fenerbahçe diye medyada yoğun bir bombardıman var . sürekli bu empoze edilmeye çalışılıyor . futbolda büyüklük alınan kupalardır demiştim bir önceki yazımda . sadece gazetelerden ve tv lerden gördüğü , duyduğu basmakalıp,  papağan gibi  tekrarlanan cümlelerden etkilenip mail atan arkadaşlar oldu . merak edenler olmuş gördüğüm kadarıyla . yalaka medya tayfasının yıllar yılı bir türlü yazmadığı , yazamadığı , yazdırılmayan kupa rakamlarını vereyim dedim . kupalar lig , türkiye kupası ve süper kupa sayılarıdır .

1. Galatasaray : lig şampiyonluğu 19   Türkiye kupası 14  süper kupa 13    :      48  kupa

2. Beşiktaş       :  lig şampiyonluğu 13   Türkiye kupası 9    süper kupa  8    :       30 kupa

3. Fenerbahçe  :  lig şampiyonluğu 18  Türkiye kupası   6    süper kupa 2     :      26  kupa

   Rakamlar yalan söylemez . görüldüğü gibi Galatasaray uzak ara önde toplam kupa sayısında . lig , türkiye kupası ve süper kupa sayıların da da önde. ilginç olan hep Galatasaray ve Fenerbahçe nin arkasından 3. büyük diye empoze edilmeye çalışılan Beşiktaş ın kupa olarak Fenerbahçe den önde olması değil mi ?  türkiye kupası ve süper kupa sayısında Beşiktaş önde. Fenerbahçe kupa sayısı olarak bakınca sadece Beşiktaş a oda lig şampiyonluklarında fark atabilmiş. futbol başarısı olarak bakınca 3 büyükler içinde en başarısızının Fenerbahçe olduğu görülüyor .

   Bu tabloya Galatasaray ın Avrupa aldığı UEFA kupası ve real Madrid i yenerek aldığı süper kupa dahil değildir ayrıca . 

  Türkiye de futbolda büyüklük , sadece medyada ne kadar adamınız ve köşe yazarınız olduğu ile ilgili . spor medyasının müdürlerinin büyük bir çoğunluğu yıllar yılı Fenerbahçe liydi. halada durum aynıdır . bir çoğu da tribündeki taraftardan daha fanatiktir . gazeteci tarafsız olurmuş , doğru haber yaparmış bu vatandaşları pekte alakadar etmez . tek bildikleri Fenerbahçe nin sportif başarısızlıklarını ustaca kamufle etmektir . bu işte de yıllar içinde uzmanlaşmışlardır . Fenerbahçe Galatasaray ı 6-0 yener . 15 yıl sonra bile bir şekilde haber yaparlar bu arkadaşlar . 6-0 dan sonra Galatasaray Fenerbahçe ye türkiye kupası finalinde 5 atar ve kupayı alır. ama nasıl oluyorsa hatırlayan bile yoktur aramızda belkide  şu an. sanki öyle bir maç hiç yaşanmamış gibi gündemi ustaca değiştirirler.

  Başka bir ayrıntı . taraftar sayısı meselesidir . yıllar yılı anketler yapılır genelde de Galatasaray taraftarı fazla çıkar. isteyen Google dan aratabilir . ama yine medyamızda oluşturulan algı tam tersidir . Fenerbahçe en çok taraftara sahip denir hep . bunun ölçüsü nedir peki . araştırmalar anketler değil mi ? onlarda genelde Galatasaray çıkıyor da madem neden medyada farklı lanse ediliyor yıllardır . yorumu size kalmış .

  Sesi çok çıkmakla , her köşe başına adamlarını yerleştirip yanlı gazetecilik yapmakla büyük olunamıyor maalesef . ne kadar saklansa da gerçekler yukarıda duruyor . futbol başarısı anlamında 3. sırada ki bir klüp nasıl oluyorda en büyük klüp oluyor anlayan beri gelsin . çok parası var diyorsanız çok zengin diyorsanız para eşittir büyüklük değildir futbol ve sporun her dalı için . o zaman ne gerek var liglerin oynanmasına. o sezon en çok parayı kim toplarsa kupayı ona verirsiniz olur biter .demek ki maksat para kazanmak değil , kupa kazanmak sporun her dalında . aksi halde katar liginin takımları en büyük takımlarıdır dünyanın .

  Kazandığınız kupalar kadar büyüksünüzdür . cebinizdeki Eurolar ve medyada ki  yalaka sayınız kadar değil .

 

28 Ağustos 2013 Çarşamba

CAS gevşetici !!! Lafla peynir gemisi yürütenler ...

  Sonunda Fenerbahçe lilerde dahil herkes rahatladı . 3 temmuz 2011 den yana federasyonunda üstün gayretleriyle örtülmeye ve sakız gibi uzatılmaya çalışılan türk futbol tarihinin en önemli olayı bugün itibariyle resmi olarak son halini aldı . son diyorum çünkü Avrupa da futbolun sahibi UEFA dır . bizde federasyon olarak UEFA ya bağlıyız. UEFA ve peşinden bir nevi UEFA nın tahkimi CAS Fenerbahçe yi şikeden suçlu buldu . artık deniz bitti . masallar bitti . futbol hukuku açısından son kararda verildi .

   Federasyonun acilen 3 temmuzla ilgili aldığı uyduruk kararları derhal gözden geçirmesi gerekiyor . kupayı hemen asil sahibine iade etmesi gerekiyor . Fenerbahçe li eski başkanlar , yazarların bir çoğuda artık bunu kabul etmiş durumda . şikeden resmi olarak ceza aldıktan sonra şampiyonluk kupası benim diyemezsin .

   Aziz yıldırım ve bu işlere adı karışan herkes klüpten elini ayağını çekmelidir. yeni gelen yönetimde ilk iş böyle bir şampiyonluğu da kupasını da istemiyoruz demelidir.bir çok Fenerbahçe li dostum da bu kanaatde . artık onların gözünde de o kupanın ve şampiyonluğun bir değeri yok . spor hukukun en tepesinden o şampiyonluk şike ile alınmıştır kararı çıktı çünkü .

   Fenerbahçe gibi 106 yıllık klübü bu işlere sokanların ve tapelerde de görüldüğü gibi para uğruna , transfer uğruna , aziz yıldırım a yalakalık yapmak uğruna bu işlerde adı geçenlerin Türk futbolundan çok acil defedilmesi gerekiyor . yıllarca Fenerbahçe şemsiyesi altında at koşturanlara da en sonunda bir dur diyen oldu . Fenerbahçe yi kendilerine kalkan yapıp maddi manevi bir yerlere gelenleride taraftarın artık görmesi gerekiyor .

   Şike ispatlansın bir daha yorum yapmam diyenler vardı . şike sürecinde herkese hakaret edenler ,tehdit edenler , çoluğunun çocuğunun üstüne yemin edenler vardı . nerde şimdi o tayfa ? çıkıp bir özür dilediler mi şike sonucu gelen şampiyonluk hakkında. duydunuz mu ? Trabzonspor ile ve hakkı olan istediği kupayla alay edenler vardı ? neredeler ? hangi delikteler ? gören oldu mu ? biz güçlüyüz . yaptıysak yaptık . paramız çok . kimse bize bir şey yapamaz diyenler vardı ?  başka galaksilere mi gittiler ?

  3 Temmuz dan bu yana Fenerbahçe nin önümüzdeki iki sene ile birlikte toplam kaybının 200 milyon Euro ya yakın olduğu söyleniyor . her laflarında son sözleri Fenerbahçe olan bu organize arkadaşlar bu zararı karşılayacak mı acaba ? duydunuz mu öyle bir şey hiç ? paradan geçtik , Fenerbahçe klübüne sürdükleri bu kara leke için kuru bir özür bile duymadık daha. 

  Fenerbahçe de gelecek yönetimin ilk işi , son 15 yıldır diğer klüpler ve biz diye bilinçli olarak, medyanın da desteğiyle  oluşturulan ayrımcı ve itici politikadan vazgeçmesi gerekiyor . her klüp birbiri için lazım ve vazgeçilmezdir. hiç bir klüp tek başına diğerleri de olmadan bir anlam ve değer ifade etmez .

  Futbol olsun diğer sporlar olsun büyüklüğün tek ve yegane ölçütü  şudur .  kazanılan başarılar , alınan kupalar . spor klübü olarak büyük olmanın başka da ölçütü yoktur . isterse 150 milyon taraftarın olsun , sportif olarak , kupa olarak , Avrupa başarısı olarak gerideysen en büyük ben diyemezsin. en çok taraftar bende , en çok para bende diyebilirsin . ama en büyüğüm demen için , ortada herkesten fazla kupan , içeride dışarıda herkesten fazla başarın olması gerekir. lafla peynir gemisi yürümüyor . organize olup yürüttüğünü sanırsın ama görüldüğü gibi o laflarda gün gelir tape olarak dökülür ortalığa.

 

dün geceki şampiyonlar ligi tahminlerim

ARSENAL - FENERBAHÇE                            ARSENAL KAZANIR          2-0

AUSTRIA VIENNA - DINAMO ZAGREB     BERABERLİK                      2-3

BASEL - LUDOGORETS                                  BASEL KAZANIR               2-0

LEGIA VARSOVA - STEUA                            STEUA KAZANIR               1-2

PAOK - SCHALKE                                           SCHALKE KAZANIR          2-3           

yazımın linki de aşağıda :

http://endirekserbest.blogspot.com/2013/08/sal-gunu-sampiyonlar-ligi-mac_27.html

5 te 4 bilmişim.  steua ve schalke deplasmanda kazanıp gruplara kaldılar. kalite olarak oynadıkları rakiplerinin önündeydiler zaten .

27 Ağustos 2013 Salı

3 temmuz süreci ile ilgili son yazım.

  Yarın CAS kararını açıklayacak büyük ihtimalle . yaklaşık 2 yıldır medyada ve tv lerde şikeyi aklamak için kurulan organizasyonları daha iyi anlamanız için 3 temmuz sürecine giden yolda geçen konuşmalardan bir pasaj aktarıcam. herşey o kadar ayan beyan ortada ama inkar ede ede bugünlere geldiler . sonunda da biletlerle ilgili konuştuk diyorlar . 3 temmuzdan sonrada sık sık demişlerdi . bakalım biletmiymiş dertleri ?

"Sivasspor- Fenerbahçe maçı öncesinde 3 ayrı koldan şike yapıldığı iddia edildi. İletişimin tespiti tutanaklarında yer alan tapelerden biri Fenerbahçe Kulübü yöneticisi İlhan Ekşioğlu ile Faruk Yaşar isimli bir şahıs arasında geçiyor. 17 Mayıs 2011 günü saat 16.37'de gerçekleşen görüşmede iddiaya göre şifreli şike görüşmeleri yapılıyor:
FY: 2, 3 günümüz kaldı valla şampiyon olacağız... Peki var mı şey? İE: İyi. 3 dikiş! Yani her koldan spor yapacağız.
FY: Yüzde 90? İE: 100, 100... FY: Ha sağlam mı kaynaklar?
İE: Çok sağlam. Bu görüşmeden yaklaşık 1.5 saat sonra İlhan Ekşioğlu bu kez Fenerbahçe Başkanı Aziz Yıldırım'la görüşüyor. Yıldırım, görüşmenin güvenliği açısından oldukça titiz davranıyor: AY: Sabit hatta mısın?
İE: Evet.. AY: Sen SAPANCALI ile mi ŞEKERLİ ile mi yapıyorsun?
İE: Üçüyle yaptım başkanım. AY: Üçüyle yaptın... Neyse ben seninle yarın konuşurum... Bu konuşmayı deşifre eden polis, Aziz Yıldırım'ın, 'Sapancalı' şeklinde kodladığı kişinin Adapazarı'nda ikamet eden menajer Fatih Akbaba, 'Şekerli' olarak kodladığı kişinin ise şeker hastalığı bulunan Ali Kıratlı olduğu tespitini yaptı. Yine tutanaklara yansıyan ayrıntılara göre İlhan Ekşioğlu'nun ise "Üçüyle yaptım" sözleriyle Ahmet Çelebi aracılığıyla Sivassporlu futbolcu Mehmet Yıldız, Abdullah Başak aracılığıyla Sivasspor kalecisi Korcan Çelikay, Ali Kıratlı ve menajer Fatih Akbaba aracılığıyla Sivassporlu futbolculara yönelik şike faaliyetlerini yönlendirdiği belirlendi. Maç günü olan 22 Mayıs'ta yapılan bir diğer telefon görüşmesi ise yapılan şikeyi gözler önüne seriyor. Faruk Yaşar'la konuşan İlhan Ekşioğlu "Rahat ol" mesajı veriyor:
FY: Şimdi rahat rahat seyredebilir miyiz? Ne yapacağız? İE: Kadıköy'deyiz şu an biz zaten anasını satayım...
FY: Tribünlerin yüzde 75'i Fenerbahçe... Tamam abi onu anladık...Öbür türlü rahat olacak mıyız yani? İE: Evet evet...
FY: Sen bu şantiyedeki bağlantıları garantiledin değil mi? İE: Ya rahat seyret diyorum ya... Sivas maçına sayılı haftalar kala işi iyice garantiye almak isteyen Aziz Yıldırım, Sivasspor Başkanı Mecnun Odyakmaz'a ligden düşmeme garantisi veriyor. Aziz Yıldırım'ın bu garanti karşılığında Odyakmaz'dan Fenerbahçe'nin son maçında Sivasspor'un yenilmesini istediği iddia ediliyor. Bu plan 9 Mart 2011 saat 13.03 tarihli telefon görüşmesine şöyle yansıyor:
AY: Sen kimle oynuyordun bu hafta? MO: Kayseri geliyor...
AY: Ya bir puan kazan ha... Biz tamam rakiplerini yeneceğiz... Ondan rahat ol sen... Kesin yeneceğiz... Ama sen bir 3 puan alabilirsen... MO: İşte bir Manisa'yı aldık gittik, Antep'te gene yenildik. Bu Kayseri'yle oynadıktan sonra Buca'ya gidiyorum. Buca'ya yenilmeden veya yenmem lazım...
AY: Berabere kalın en kötü... Aziz Yıldırım ve Mecnun Odyakmaz arasında 26 Nisan 2011 günü saat 21.31'de aynı çerçevede bir konuşma daha geçiyor: AY: Senin maçın Cuma günü mü? Abi kazan ha aman ha...
MO: Artık bir galibiyete işimizi bitiriyoruz üçü de küme düşüyor... Bakalım hayırlısı abi...
AY: Tamam artık dönüşünde konuşuruz. Tamam oldu... Bu görüşmelerin akabinde Sivasspor Başkanı Mecnut Odyakmaz ile Fenerbahçe Başkanı Aziz Yıldırım şampiyonluk maçından 5 gün önce Başkan Yıldırım'ın Kandilli'deki evinde bir araya geliyor. Görüşme öncesi Başkan Yıldırım güvenlik konusunda büyük titizlik gösteriyor:
AY: Şimdi biletler ile ilgili operasyon yapıyorum. Sen nerelerdesin bu gün? Nereye takılacaksın ben nereye gelebilirim senin yanına?
MO: Kozyatağı'nda...
AY: Sen yalnız ben seninle yalnız... Sen benim evi biliyor musun? Kandilli Sevda Tepesi'nde... Beş buçukta buluşalım mı beş buçukta?MO: Tamam... Bu buluşma öncesi ilginç bir olay yaşanıyor. Aziz Yıldırım'ın korumaları evin yakınlarına park etmiş camları siyah film ile kaplanmış bir araçtan şüpheleniyor. Aziz Yıldırım, Aydın Karaçoban isimli personelinden bu aracın araştırılmasını istiyor:
AK: Başkanım plakayı sorguluyoruz şu anda...
AY: Peki daha önce aynı araba mıydı? AK: Aynı yerde bekliyordu başkanım... O gazetelerde çıkmıştı. Ama yani aynı yerden çekilmişti gene fotoğraf başkanım...
AY: Peki ne zaman uyandınız? AK: Mecnun başkan geldiğinde dışarı çıkma esnasında baktık biz. Var mı herhangi birisi falan diye. Mecnun başkan çıkmadan. Tam o çıkarken de karşıda bekliyordu o araba. Yönü bu tarafa dönük. Camlar filmli... Mecnun başkanla çıktıktan sonra o da hemen ayrıldı...
AY: Buraya gelip bana söyleseydiniz kardeşim ya... Arayın sorun bakalım... Bu gelişme üzerine takip edildiğinden şüphelenen Mecnun Odyakmaz, aynı gece Aziz Yıldırım ile telefon görüşmesi yaparak şunları söylüyor: MO: Kapıya bir şeyler gelmiş de... Ben de diyorum ki ya ne haldeyiz şu kalan VIP biletleri sana getirdik buyur başımıza iş aldık...
AY: Tabii tabii... Bir şey olursa öyle... Biletlerle ilgili konuştuk "

ibrahim akın tapesi .. şike daha nasıl olur ?


Salı günü ŞAMPİYONLAR LİGİ maç tahminlerim

 ARSENAL - FENERBAHÇE                          ARSENAL KAZANIR - İLK YARI BERABERLİK

AUSTRIA VIENNA - DINAMO ZAGREB     BERABERLİK

BASEL - LUDOGORETS                                 BASEL KAZANIR

LEGIA VARSOVA - STEUA                           STEUA KAZANIR - GECENİN SÜRPRİZİ

PAOK - SCHALKE                                           SCHALKE KAZANIR             

CAS tan %80 lehte karar çıkacakmış ???

   Ne bu şimdi allah aşkına ? Fenerbahçe yüksek divan kurulu başkanı yüksel günay bu şekilde açıklama yapmış . cas tan tersi bir karar çıkarsa ki çıkması yüksek olasılık taraftarın yüzüne nasıl bakacak ?

   3 Temmuz dan bu yana tek dedikleri başkaları da yaptı biz neden yakalandık oldu. temiz olduklarını ispatlayacak tek delil göstermeden diğer takımları da ateşin içine çekmek için çabaladılar. şimdi de kalkmışlar cas tan lehimize karar çıkacak diyorlar.

   UEFA ve cas 1 gün bile şikeden ceza verirse Trabzonspor un kupasını teslim etmeleri gerekiyor . ahlak ve adalet bunu gerektirir. Avrupa ya hiç bir takımımız gitmesin derken de biliyorlardı yaptıklarını . şike davasının Türkiye ve Avrupa daki yargılamalarında hep suçlu bulundular . polis fezlekesinden , savcının mütalaasına kadar oradan da hakimlerin kararlarına kadar hep suçlu oldukları belgelendi . biz bir şey yapmadık , yapsakta kimse bize dokunamaz diye diye taraftarlarını uyuttular hep .

  Arkalarına medyayı , yazarları , yorumcuları , siyaseti alarak topyekün saldırıya geçtiler 3 temmuz dan sonra . medya tayfasının büyük bir çoğunluğu zahmet edip iddianameyi bile okumamış . zahmet edip bir kaç sayfasına göz atsalar neler görecekler neler okuyacaklar . onlarda ne göreceklerini bildikleri için kafalarını kuma gömüyorlar . sanki iddianameyi okumayınca 3 temmuz süreci yaşanmamış sayılacak .

  Türk futbol tarihinin en büyük bombası 1-2 gün içinde patlayacak ama sanki hiç bir şey yokmuş gibi yayın yapmaya devam ediyorlar . bunun adıda gazetecilik oluyor . dünyada böyle bir skandal hangi ülkede patlasa ortalık yıkılırdı . zamanında italya da ortaya çıkarılan şike olaylarını aynı türk medyası günlerce haber yapmıştı . demek ki şike olayının haber değeri varmış . ama kendi çamurlu sularında şike patlayınca vatandaş haberdar olmasın diye ne yapacaklarını şaşırdılar .

  Hala daha hiç bir şey yokmuş gibi haber yapıyorlar ya pes doğrusu . cas Fenerbahçe yi suçlu bulduğu an türk futbol tarihi baştan yazılacak . yazılmak zorunda kalacak . Fenerbahçe nin şampiyonluğu ve bu şampiyonluktan elde ettiği gelirler sorgulanmaya başlanacak . gerçek sahibine iade edilmesinden başkada çareleri kalmayacak. asıl filmde ondan sonra başlayacak zaten. şampiyonluk kupasını ve maddi kazanımlarını Trabzonspor a vermemek için atılacak taklaları beraber izleyeceğiz .

  Sırf birileri organize bir halde iş çevirdiği için , olan koca Fenerbahçe klübüne ve gerçekten yüreğinde acısını hissedecek taraftara olacak . bu organize kişiler suçları ortaya  döküldüğü günden beri medyadaki tamamen duygusal yanaşmalarıyla birlikte süreci halktan gizlemeye ve yalan haberlerle şike olayından bir şey çıkmaz algısını oluşturmaya başladılar . başarılıda oldular . insanlara bıkkınlık geldi . bu düzen böyle gelmiş böyle gider dedi herkes . UEFA üzerinde de siyasi güç kullanarak etkili oluruz dediler. beklentide o yöndeydi . o kadar emindiler ki kendilerini savunmaya gittiklerinde bile savunma yerine UEFA ya gider yaptılar .

  Nasılsa Fenerbahçe gibi bir camiaya ceza verilemezdi . organize abilerimizde Fenerbahçe şemsiyesi altında yırtarlardı bu işten paçayı . geçmişte ufak tefek olaylarda bunları test  etmişlerdi . federasyon da tahkim de hakem kurullarında hep işleri görülmüştü . kendi adamlarını doldurduklarını ulu orta söyleyip gevrek gevrek kahkahalar atıyorlardı lüks avm lerin cafeteryalarında . kahvedeki vatandaşta tv başına geçip futbol seyrettiğini sanıyordu .

  Bu organize abiler için futbol iyi oynayanın kazandığı bir spor değil di . ne olursa olsun kendilerinin kazanması için dizayn edilmeliydi . yaklaşık bir 15 sene uğraştılar. kısmen başarılı oldukları dönemlerde oldu . ama artık deniz bitti .

  Cas kararından sonra Avrupa insan hakları mahkemesi diye bir yalan rüzgarı dizisi başlatacaklarını tahmin ediyorum . 2-3 senede öyle oyalarlar taraftarlarını artık . ondan sonrada diğer gezegenlerde başvuracakları bir merci varmı diye uzay yolculuğuna çıkarlarsa şaşırmam . benden tavsiye uzay gemilerini yapmaya şimdiden başlasınlar  ?  lütfen rica ediyorum medyadaki yanaşmalarınıda götürsünler gemilerinde . onlarsız uzay çekilmez . birilerinin pohpohlamasına yağcılığına uzayda da olsa insan ihtiyaç duyar sonuçta .

 

Spor medyası ve o zihniyet ..

  Spor medyası üzerindeki eleştirilerime yine devam ediyorum . insanları aptal yerine koydukları sürecede eleştirilerim artarak sürecek .

   Şu an sol bek ihtiyacı duyan ve 3 aydır sol bek transfer etmeye çalışan hangi klüp . Galatasaray değil mi ? peki sol bek transferini aylar önceden yapan ve elinde çok iyi yerli sol bekide olan kim . Fenerbahçe değil mi ?

  Güzide tarafsız medyamızda bir haber . real Madrid deki di maria takımdan ayrılabilirmiş . bunun içinde Fenerbahçe ataktaymış yada daha düşünüyormuş . haber muğlak anlaşılmaz her zamanki gibi .

   Haberin ana fikri şu . iyi kaliteli bir yabancı varsa ihtiyacı olmasa da medya olarak Fenerbahçe de görmek isteriz her zaman . kadrosundaki fazlalıktan dolayı holmen in bonservisini çıkarmayan da Fenerbahçe . sol beke ihtiyacı olmayan da Fenerbahçe . ama medyamızda Di Maria Fenerbahçe ye layık görülmüş her zamanki gibi . Yerli oyuncu altın olmuşken Galatasaray kadrosunun tüm yerli iyi oyuncularını Avrupa ya satabilmek için aylardır gözyaşı döküp yalvarıyorlar yokmu alacak babayiğit diye .

  Fenerbahçe nin aklının ucundan bile geçmeyen bir oyuncu için medya neden böyle haber yapıyor peki ? yıllardır yanlı yayın yapmaya alışmışlar çünkü . refleks alışkanlık olmuş .vazgeçmesi çok zor alışkanlıklardan . bu alışkanlıklarından para kazandıklarını da unutmamak gerek .

  Tamamen duygusal da diyebiliriz tabi ki .

 

Beşiktaş lider

   Tebrikler Beşiktaş. iki kez geriye düşüp kazandığı maçtan sonra liderlik koltuğuna oturdular . uzun zamandan sonra Beşiktaş ı liderlikte görmek keyif verdi . daha öncede yazdım . slaven biliç te mutlaka ısrar edilmeli . Beşiktaş ve biliç birbirini tamamlayan bir ikili . en az 4-5 sezon istikrarlı bir şekilde takımın başında tutulmalı. ben burada kalıcıyım özgüvenini alırsa daha da iyi futbol oynayan bir Beşiktaş izleyeceğimize eminim .

  Takım üzerindeki otoritesi ve hakimiyeti bir teknik direktörün en önemli meziyetidir. buda kişinin karakterinde olur . sonradan kazanması zor bir meziyettir . Beşiktaş bu yönden şanslı bir tercih yaptı gerçekten . önder özen ide tebrik etmek lazım . bu oluşumun en büyük mimarı kendisi çünkü .

  İşler iyi giderken kendi içlerinde bir huzursuzluk çıkmaz umarım . büyük takımlarımızın hep birlikte içinde olduğu bir şampiyonluk yarışı izlemeyeli uzun zaman oldu . inşallah bu sezon izleriz .

26 Ağustos 2013 Pazartesi

Sende ağla mustafa reşit hoca inşallah !!!

 
 
     Mutlumusun mustafa hoca ?
  
    Sayende tarihte görülmemiş bir olay yaşandı Trabzon avni aker stadında bu gece . gencecik çocuk ağlayarak sahayı terketti 42. dk. da. hemde maç oynanırken. defalarca yazdım . volkan şen de ısrar etmek nedir dedim . neden ısrar ediyorsun dedim . biz dedikçe sen her maçın 11 ine yazdın . taraftarın gözünde bitmiş tepki alan oyuncuda ısrar ettin de ne oldu ? senin egoların gencecik bir delikanlının bu hallere düşmesinden , döktüğü gözyaşlarından daha mı değerliydi ? bu saatden sonra ağzınla kuş tutsan benim için kocaman bir hiçsin artık . o görüntülerden sonra futbol yazmakta maç yorumlamakta boş iş.

   Büyük hocasın ya volkan şen i her hafta formsuz olduğunu bile bile , taraftarın artık nefret ettiğini bile bile sahaya sürdün . seyircinin  önüne attın . ağlaması gereken birisi varsa , futboldan da teknik direktörlükten de anlamayan sensin.

  Ağlattığın o delikanlının gözyaşları senden bin kat değerlidir .

Adrian ve Trabzonspor !!!

 Adrian la ilgili daha önce fikirlerimi yazmıştım .

"adrianın oynamadığı hiç bir maçta Trabzon  olgun ve zeka dolu bir atak yapamayacaktır bu çok açık. bu takımın alexi adriandır.ne olursa olsun ilk onbirin değişilmez oyuncusu olmalı ve onun üzerine bir oyun şablonu oluşturulmalı.klişe laflardan etkilenerek adrian koşmaz pres yapmaz mantığı trabzonspora kötülük olur. messi alex hagi ve eski fenerli oğuz çetin ne zaman pres yapmış veya doksan dk. hiç durmadan koşmuş. o mantıktan bakarsak 11 tane atletizm yapan arkadaş bulun onlardan takım kurun.sahaya çıkan onbir futbolcu 90 dk koşmalı tuzağına türk futbolu düşeli çok oldu ve gs hariç tüm takımlarımız bu fikir yüzünden Avrupa da çok madara oldu ve daha olacakta.
 kukesi karşısında adrian onbirde olursa ve olcan adında gerçek yerinde oynarsa maç 2-0 3-0 çok rahat trabzonun olur. "

 maçta bu arada 2-0 bitmişti adrian 11 deydi .

kukesi - Trabzon maçından önce yazmıştım bu yazıyı . linki aşağıda .

http://endirekserbest.blogspot.com/2013/08/trabzon-fc-kukesi-hakknda-mac-tahmini.html

  Adrian her maç 11 de kesinlikle olmalı . Trabzon un onun yaratıcılığına , paslarına , maç kitlendiğinde yapacağı sürprizlere çok ihtiyacı var . adrian 11 de oynamaya başladıktan sonraki golleri ve asistleri zaten herşeyi anlatıyor . mustafa hoca adrian ı bile istemeye istemeye 11 e koydu ilk geldiğinde . mustafa hoca elindeki adrian a göre taktik ve şablon oluşturmalı . zamanında alex ve hagi üzerine kurulan şablonlar gibi . en verimli şablonu bulduğu an Trabzonspor üst sıralara oynamaya başlayacaktır. yeterki kadro üzerinde deneyden vazgeçsin , formda oyuncuya forma verip , gerçek yerinde oynatsın .Trabzonspor unda yarışın içinde olduğu bir lig enfes olacak .

trabzon - çaykur rize maçı üzerine ...

TRABZONSPOR: Onur - Zeki, Aykut Demir, Mustafa, Olcan - Aykut Akgün, Zokora, Adrian, Soner, Volkan - Henrique
Ç.RİZESPOR: Pawelek - Koray, Wiera, Sezer, Alİ Adnan - Kıvanç, Sylvestre, Tevfİk, Eren, Sercan - Uche Kalu
 

    Ah mustafa hoca ah. bu volkan şen takıntın yüzünden taraftarın gözünde hiç bir zaman tam anlamıyla teknik direktör olamayacaksın . hemen hemen tüm taraftarlar veryansın ederken ve volkan dada hiç bir düzelme görülmezken her maç volkan ısrarı nedir anlamak çok zor .

  Takımdaki futbolcularda bunu görüyor şüphesiz. her hafta kötü oynayan bir futbolcunun takımın 11 inde sürekli şans bulması onların gözünde mustafa hoca yı adaletsiz ve kendi egosunu takımın önünde tutan biri olarak gösteriyor.

 Real Madrid de Barcelona da Bayern Münih te bile formsuz oyuncu direk yedek klübesinin yolunu tutarken Trabzonspor da volkan ın her maç 11 de yer bulması enteresan.

  Süper ligde teknik direktör olmak için ilk kural inatçı olmak. ikinci kural kendi egosunun klübün önünde olması herhalde . bir kerede geçmişi parlak ama şimdiki hali acınacak durumdaki oyunculara sabretmemeyi öğrenseler belkide ligimiz çok farklı olacak .

  Özellikle büyük klüpler geçmişi parlak ama formsuz oyuncuları tedavi eden bir rehabilitasyon merkezi değildir . o kadar yüksek paraları bunun için almıyorlar. kontrat imzalarken attıkları taklaları herkes biliyor . kontrat imzalarken harcadıkları eforun birazını bari sahaya yansıtsalar bari . onlarda çözmüşler herhalde bazı yerli hocaların karakterini . madem 11 garantisi var , sahaya çıkıp kafasına göre takılıncada suçlu oyuncu değil .

  Mustafa hoca Trabzonspor dan ayrılırsa kimsede hata aramasın . önce taraftar ve futbolcuları adaletli olduğuna inandırmalı . bu güveni veremedikten sonra da ne derse boş bence . yıldız oyuncu takıntısı değil formda oyuncu takıntısı olmalı .

   Olcan ı sol bekte oynatarak fatih terim mi olacağını zannediyor . fatih hoca böyle gereksiz deneyleri sever ama fatih hoca nın elindeki kadrolar bir şekilde tolore eder bu tarz deneyleri . ama mustafa hoca nın elindeki kadronun deney yapılacak tarafı yok ki . en formda ve en düzgün 11 i bulmak zorunda. yoksa 1 oyuncu da bile yanılırsa Trabzonspor her maç eziyet verir sevenlerine . ama gördüğüm kadarıyla olcan ve volkan üzerinden 2 oyuncuda daha maç başlamadan piyango oynamış yine.

  Herkesi ter köşe yapacak bir 11 sürerim , maçıda alırsam büyük hoca denir arkamdan diye mi hayal kuruyor acaba ? Trabzonspor un hayallerle geçirecek zamanı yok ki.

Hoşgeldin Enes Ünal


 
"Altyapıda futbolcularımız var. Enes Ünal'ı Chelsea istiyormuş, Manchester United ve diğer kulüpler ilgileniyorlar, ben tanımıyorum. Kendimden utandım..."
Bursaspor Teknik Direktör Hikmet Karaman 27 Mart 2013

 Galatasaray maçında oyuna girip peşinden de golünü atan 16 yaşındaki forvet Enes kardeşimize hoş geldin diyorum. Umarım hiç kendiniz bozmadan hep böyle devam edersin. Kariyer olarak bir Hakan şükür olman dileğiyle. Batuhan Karadeniz e bakıp neleri yapmaman gerektiğini anlarsın zaten .
 Aşağıda kariyeri ile ilgili ufak bilgiler bulacaksınız .


Kişisel bilgileri
Tam adıEnes Ünal
Doğum tarihi10 Mayıs 1997 (1997-05-10) (16 yaşında)
Doğum yeriBursa, Türkiye
Boyu1,85 m (6 ft 1 in)
MevkiiSantrafor
Kulüp bilgileri
KulübüBursaspor
Numarası97
Altyapı kariyeri
2006-2013Bursaspor
Profesyonel kariyeri
YılKulüpMaç (gol)
2013
2013-
Bursaspor A2
Bursaspor
00000(0)
00100(1)
Millî takım kariyeri
2012-2013
2013
Türkiye Türkiye U-16
Türkiye Türkiye U-17
0240(25)
00300(1)



Bursaspor Kulübünün eski futbolcularından Mesut Ünal'ın oğlu olan Enes Ünal, Futbola 31 Mayıs 2006 yılında 9 yaşında Bursaspor'da başladı.[1] Alman Bild gazetesi göre, Chelsea Enes için 2 milyon Euro'yu gözden çıkardı, yetenekli futbolcu 3 sene içinde 102 maçta 170'nin üzerinde gol attı ve maç başı 1.66'lik gol bilançosuna sahip oldu.
Enes'i Chelsea dışında Alman Borussia Mönchengladbach, İtalyan Juventus ve Brezilyalı Santos gibi dev kulüpler de kadrosuna dahil etmek istedi.[4]
U-14
2009-10 ve 2010-11 sezonlarında'da U-14 takımında forma giydi. Enes iki sezonda 48 maçta 62 gol attı.
U-15
2011-12 sezonu ile birlikte Bursaspor'ın U-15 takımında forma giymeye başladı. Oynadığı 24 maçta 56 gol kaydetti.
U-16
2012-13 sezonunda U-16 takımında forma giydi. Oynadığı 34 maçta 55 gol kaydetti.
U-18
2012-13 sezonunda U-16 dışında U-18 de de forma giydi ve 2 maçta 8 gol attı.
A Takım
2013-2014
5 Mayıs 2013 tarihinde Bursaspor ile 3 yıllık profosyonel imzayı attı. 16 yaşındaki Enes 3 yıl için Yeşil-Beyazlı kulüpten 1,5 milyon lira garanti para ile aylık 5 bin lira maaş alacak. Enes, 3 yıllık sözleşme karşılığı Bursaspor'dan seneliği 500 bin TL'den, 1 milyon 500 bin TL alacak. Enes, aylık ise 5 bin lira maaş alacak. Enes eğer, A takımda 18 kişilik maç kadrosuna girdiği takdirde 10 bin lira daha alacak. Enes Ünal, sezon içerisinde, 10 kez A takımda 18 kişilik kadroya girerse de 250 bin lira ekstra para alacak.[5]
25 Ağustos 2013 tarihinde oynanan Bursaspor - Galatasaray maçında Süper Lig kariyerinin ilk golüne imza atarak Türk futbol tarihinde Süper Lig tarihinin gol atan en genç oyuncusu oldu. 2007-2008 sezonunun üçüncü haftasında oynanan Gaziantepspor-Beşiktaş maçının 90+5. dakikasında siyah-beyazlılara üç puanı getiren gole imza atan Batuhan Karadeniz, 16 yıl 4 ay 1 günlükken bu ödülün sahibi olmuştu. Bursaspor'ın gelecek vaadeden ismi Enes Ünal ise 16 yıl 3 ay 15 günlükken Galatasaray'a attığı gol ile hem takımına önemli bir puan kazandırdı, hem de Batuhan Karadeniz'dan bu unvanı devraldı. Bursaspor'un Galatasaray karşısında beraberlik golünü kaydeden 16 yaşındaki Enes Ünal maç sonunda basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Maçtan önce gol atacağını hissettiğini söyleyen Enes, :
2-3 gündür maçı kafamda yaşıyordum. Bugün de, eğer girersem gol atacağımı biliyordum. Kaptanımız İbrahim Öztürk'de bana girersem gol atacağımı söyledi. Girdim ve golümü attım, çok mutluyum
 

Yiyin bitirin Galatasaray ı..

  Galatasaray üzerindeki operasyon medyada son sürat devam ediyor . Drogba oyundan alındı ya sırf bu olay üzerinden neler uyduruluyor medyada .
  Çok tarafsız futbol yorumcumuz Rıdvan beye göre drogba oyundan çıkarken yaptığı hareketlerle fatih terim i taraftarın önüne atmışmış .aynı hareketleri fenerli oyuncular yapınca " oynamak ister,sahada kalmak ister her oyuncu . normaldir. büyütülmesin. " diyende kendisiydi . drogba yapınca büyütülsün , manşet yapılsın , altında bir sürü çapanoğlu aransın, taraftarın kafası karıştırılsın değil mi ? ne ala medyamız var valla.
   Başka bir haber . acun ve emre belözoğlu ardaya demişler ki " Galatasaray seni almaz. fenere gel . hem daha çok para kazanırsın. "
  Başka bir haber . wesley sneijder için Manchester united a seslenmişler. "Manchester a duyrulur." Aynen böyle başlık atmışlar. artık yalvarmaktan vazgeçtiler haykırmaya başladılar . ne olur Galatasaray dan transfer yapın diye. transfer sezonu kapanacak az kaldı  medyadaki bazı tarafsız yorumcu ve gazeteci arkadaşları panik sardı . aralarında para toplayıp gönderecekler Galatasaray ın göz önündeki oyuncularını .
  Dünde Selçuk inan ı Liverpool a transfer ettirmişlerdi . burağı zaten lazio yaya sattılar kendi gazetelerinde ve tv lerinde .
  Fatih hoca zaten milli takıma yumuşak bir geçiş yaptı . Galatasaray dan komple kopartmak için daha ne haberler uydurucaklar göreceğiz . ünal başkan a gaz vermeye başladılar şimdiden. mancini varmış başkanın aklında . artık çaresizlikten akıl okumaya da başladılar.
     Galatasaray üzerinde bu kadar uzmanlaşmalarının kendilerine faydaları da var . akıl okumaya başladılar . yakında uçmaya , duvarların içinden geçmeye de başlarlar. Galatasaray nefretinden artık doğa üstü güçler kazanmaya başladılar. Zaten Galatasaray ın sportif anlamda eriştiği güçlede ancak bu şekilde başedebilirler di .
  Son bir kozlarıda var ellerinde . en son o kozu oynayacaklar diye düşünmeye başladım . anayasa mahkemesine Galatasaray kapatılsın diye dava açmalarından çekiniyorum . öyle ya. Galatasaray kazanılacak tüm sportif başarıların odağı olmuş durumda . böyle bir odak kapatılsın ki kendi sığ , cahil , dünya futbolundan bihaber , kahvedeki vatandaşı kandırmak üzerine kurulu düzenleri devam edebilsin. aksi halde araştırmaları , halkı bilgilendirmeleri , doğruları kim olursa olsun söylemeleri lazım ki o biraz zor . kim uğraşacak o işlerle. 
   Ahbap çavuş akraba eş dost arasında ne güzelde yönetiyorlar futbolumuzu . dünya sıralamasında dibe vurmuşuz kimi ne ilgilendirir. onların istediği sığ sularda takılırsanız sesleri çıkmaz. çünkü kendileri bu sığ ve bulanık suyun sahipleri . ama uzaklara derinlere açılan oldumu da ayağından çekip tekrar aynı sığ ve çamurlu sulara çekmek için herşeyi göze alırlar.
    Ne demişlerdi daha geçen yıllarda ? " varsın avrupaya hiç bir takımımız gitmesin. 5 yılda ceza alırız çok mu önemli ? milli takımda gitmesin önemli değil" . yeterki bizim bu sığ ve çamurlu suyumuza dokunmayın . tek dertleri bu .
   Ne zamanki çamurlu suları temizlenir ve berrak bir suda yüzmeye başlar türk futbolu o zaman hep birlikte derin ve uzak sulara açılabiliriz . tek dertleri su çamurlu kalsın hep . bize hep çamurlu suyu okyanus gibi gösterdiler yıllardır . tv lerde yabancı ligleri izledikçe aslında okyanusu görüyoruz ama çabucak gazete ve tv lerinde uyduruk haberlerle tekrar beynimizi yıkıyorlar . yüzümüz  okyanusa bakıyor ama ayağımız hep çamurda ülke futbolu olarak. Galatasaray iki yıldır okyanusa açılmaya çalıştı ilk icraatları yabancı sınırlaması oldu hemen. peşinede oyuncu ve teknik direktör dahil tüm takıma el attılar . dur bakalım Galatasaray ı bu çamurlu suda boğabileceklermi yoksa Galatasaray ellerinden kurutulup okyanusa açılabilecek mi tam anlamıyla . şu an için karşılıklı birbirini yoklayan bir orta saha mücadelesi var . altta kalan kim olacak ? ligin devre arasında ocak ayında netleşir ..

Bursa - Galatasaray maç sonu ..

  
 Yapılan oyuncu değişikliklerinin Fatih hoca dan habersiz yapıldığını düşünmüyorum açıkçası . bazı oyunculara takıntılı olduğu malum .  bursa ikinci yarı Galatasaray a top göstermezken , orta sahayı rahat geçerken emre çolak neden oyuna alınır ? Ceyhun gülselam gibi uzun boylu , fizikli , emre den daha güçlü bir oyuncu neden tercih edilmez ? en azından orta sahada oyuna denge getirirdi . emre çolak bu maçların oyuncusu değil ki.
    Galatasaray zayıf bir Anadolu takımını tt arena da yakalamışsa ve maç tek kale gidiyorsa emre çolak oynar . onun dışında emre çolak Galatasaray ın baskı yediği yada kafa kafaya giden hiç bir maçta sahada olmamalıdır . çünkü ezilip gidiyor ikili mücadelelerde . rakip takımın teknik ayakları karşısında da sıfır kalıyor .
    Fatih hoca da emre çolağı oyuna sokmak için bir inat var yıllardır . semih kaya yı keşfetti . eyvallah . müthiş bir keşif oldu gerçekten semih kaya . ama bu emre çolak olmadı , olmayacak be fatih hocam . ısrar etmesen bu kadar keşke .
   Drogbayı çıkarıp oyuna emre çolağı almanın taktiksel ve maçı kazanmaya yönelik nasıl bir hamle olduğunu kimse anlatamaz . zaten tv lerde de anlatabileni göremedik . bu değişiklik sırf emre çolak oynasın diye yapıldı . Galatasaray puan kaybetmiş , orta saha yol geçen hanına dönmüş pekte önemli değil . hamit de her zaman ki gibi oyundan alındı yine . kardeşim her maç oyundan aldığın bir oyuncuyu bir dahaki maç 11 de yazmak zorundamısın ? neyin inadıdır bu ?  kime karşı bir inatdır ? Galatasaray sizlerin şahsi egolarınızı tatmin yerimidir ? kafanıza göre saçma sapan deneyler yapmak için bu maçımı buldunuz ? bırakın artık bu ben yaptım oldu inatçılığını . Ceyhun gülselam denen oyuncunun emreden eksik nesi vardır da yüzüne bile bakılmaz .
   Milli takımda emre çolak deneylerini bol bol yapsın fatih hoca artık ne diyelim ..

25 Ağustos 2013 Pazar

Selçuk İnan ı liverpool istiyormuş ???

 
  Medyada aynı anda aynı yerden düğmeye basılmış gibi Selçuk inan ı Liverpool un istediği yazılmaya başlandı 1-2 gündür . bir günde şu medyada volkan demirel , gökhan gönül le ilgili yurtdışından bir teklif geldiği yazılsın . kalite olarak selçuktan buraktan aşağı oyuncular değiller. oynadıkları mevkidede Avrupa da sayılı oyuncular ama ne hikmetse hep Galatasaray ın yerli futbolcuları yurtdışından teklif alıyor yada alması için dualar ediliyor bir yerlerde . transfer ücreti ,alacağı para , kalacağı eve kadar  yazıyorlar .
  Artık iyiden iyiye medyada Galatasaray ın yerli oyuncularını yurtdışına transfer etme birimi kurulduğundan şüphelenmeye başladım . ocak ayında ara transfer döneminde de aziz yıldırım ın bu iki oyuncu için devreye girdiği yazılır .

bursa - galatasaray maçı tahmin ve anket

Bursa -Galatasaray maçı ile ilgili mini bir anket var sayfanın sağında . tahminlerinizi bekliyorum.

pazartesi günü tv de maç programı

26 Ağustos 2013 Pazartesi 19:00 Lokomotiv Moskova - Rostov LigTV3
20:00 Manisaspor - Sanliurfaspor TRTSpor
20:00 Trabzonspor - Caykur Rizespor LigTV2
21:45 Kayseri Erciyesspor - Besiktas LigTV
21:45 Fiorentina - Catania Tivibu
22:00 Granada - Real Madrid NTVSpor Smart

pazar günü tv de maç programı

25 Ağustos 2013 Pazar 15:00 Lille - St.Etienne Tivibu
15:30 Feyenoord - NAC Breda FogTV
16:30 Braunschweig - Eintracht Frankfurt TRTHaber
17:00 Tavşanlı Linyitspor - Samsunspor TRTSpor
18:00 Ajaccio - Nice Tivibu
18:00 Cardiff City - Manchester City LigTV3
18:30 Augsburg - Stuttgart TRT Haber
19:00 Inter - Genoa Tivibu
20:00 Atletico Madrid - Rayo Vallecano NTVSpor
20:00 Fethiyespor - Balıkesirspor TRT Webtv
20:00 Adana Demirspor - Gaziantep BB TRT Webtv
20:00 Denizlispor - 1461 Trabzon TRT Webtv
20:00 Orduspor - Mersin İdmanyurdu TRTSpor
20:15 Sivasspor - Torku Konyaspor LigTV2
20:15 Elazigspor - K.Karabukspor LigTV3
21:45 Bursaspor - Galatasaray LigTV
21:45 Napoli - Bologna Tivibu
22:00 Malaga - Barcelona NTVSpor Smart
22:00 Nantes - Paris Saint Germain Tivibu
00:00 Real Betis - Celta Vigo NTVSpor Smart

pazar ve pazartesi maç tahminlerim

25 Ağustos 2013 Pazar
20:15 S.B. Elazığspor- KDÇ Karabükspor    beraberlik
20:15 Sivasspor- Torku Konyaspor      sivas yener
21:45 Bursaspor- Galatasaray                Galatasaray  yener
26 Ağustos 2013 Pazartesi
20:00 Trabzonspor- Çaykur Rizespor        Trabzon yener
21:45 Kayseri Erciyesspor- Beşiktaş                      beraberlik

Medya ve Burak Yılmaz ve Galatasaray Başkanı


   Spor medyasındaki burak yılmaz transferi ile ilgili hummalı çalışma dikkatinizi çekmiştir. neredeyse parasını cebinden verip yurtdışında gönderecekler burak yılmazı.son 3 sezonda ortalama 30 golle oynayan bir oyuncuyu bir an önce Galatasaray dan göndermek için çırpınıyorlar.
  Federasyon un aldığı veya federasyon a aldırılan 6+0+4 kuralından sonra yerli oyuncu altın kadar değerli hale gelmişken burak yılmaz bir an önce yurtdışına gönderilmeli medyamızın gözünde . hakkında o kadar transfer haberi yapıldı ki artık biliçaltımızda kesin yurtdışına gitti algısı oluşturuldu .
   Aynı medya 30 yaşındaki cardozo Fenerbahçe ye gelsin diye gece gündüz yayınlar yapmıştı iki gözü iki çeşme . Aynı medya cardozo dan daha genç , daha formda  ve en önemlisi de yerli bir forveti Galatasaray dan transfer ettirmek için kendini parçalıyor aylardır . Burak yılmaz aynı form durumuyla şu an Fenerbahçe takımında olsaydı bu haberleri yapabilirmiydi sevgili tarafsız medyamız acaba?
    Alper potuk transferinde de gördük ki yerli iyi bir oyuncu transfer etmek için büyük bir savaş var süper ligde ve 3 büyükler arasında . Burak yılmaz operasyonunu herkes görürken ünal aysal başkan biraz fazlamı sessiz ve efendi duruyor acaba ?
    Acaba burak giderse yerine yerli aynı kalitede forvet varmı ? tabiki yok . zaten yerli yabancı farketmez en iyisi burak süper ligde . attığı goller ve gol krallıklarından da belli . süper ligin en iyi forveti elindeyken medyanın burak üzerinden bu kadar aşırı transfer haberi yapmasına bir tepki duymadık daha başkandan .
  Burak Avrupa ya gittiği an duyacağımız ilk haber şu olacaktır. "Aziz yıldırım burağı transfer etmek için servet ödemeye hazır ." Bakınız örnek Arda Turan . Arda içinde aynı medya Avrupa ya gitsin diye seferber olmuştu . gittiği günden beride Fenerbahçe ye transfer olsun diye çırpınıyorlar.
  Medya 15 yıldır aziz yıldırım ve Fenerbahçe hakkında doğru dürüst cesur bir haber yapamadığı için , 15 yıl boyunca Galatasaray a yüklendi rahat rahat . buda zamanlar alışkanlık oldu . Ne zaman Galatasaray yerli bir yıldız çıkarsa ilk iş Avrupa ya transfer olsun diye haberler çıkardı aylarca . transfer olduğu andan itibaren de Fenerbahçe ye gelsin diye seferber oldu bu sefer . Fenerbahçe nin yerli yıldızları ile ilgili aylarca yurtdışına transfer olsun diye yayın yapanını daha göremedik.
   Birilerinin ünal aysal başkana çok acilen türk futbolunda süre gelen yerli yıldız futbolcu savaşlarını anlatması öğretmesi gerekiyor . ünal başkan savaş meydanında elinde viskisiyle smokinle dolaşan bir İngiliz asilzadesi gibi davranıyor . acilen türk futbol sistemindeki oyunun kurallarını öğrenmesi lazım.
  Fatih hoca dan sonra birde burağı kaybederse seneye 5 yabancı kararından sonra burak yılmazı geri alabilmek için Fenerbahçe nin ve aziz yıldırımın insafına kalır. Alper potukla Galatasaray anlaştıktan sonra Fenerbahçe ve aziz yıldırımın ne kadarda insaflı olduğunu umarım anlamıştır. doğrusunu Fenerbahçe yapıyor zaten. transfer savaşında kurallar böyle . ünal başkan hala Belçika da ve Avrupa da yaşıyor kafa olarak. bedeni burada ama kafasının da artık Türkiye de olması gerekiyor .

Gökhan Gönül kimin için feda edildi ?


    Gökhan dünkü maçta sakatlığı nüksedince 74 . dk da oyundan alındı . sezon bitiminde ameliyat olan ve daha tam anlamıyla iyileşmeyen , vücudu 90 dakikayı kaldıracak durumda olmayan bir oyuncu neden Arsenal ve Eskişehir gibi iki zor maçta oynatıldı ?  Tek kelimeyle ersun hocanın kendini kurtarmak için satrançtaki bir piyon gibi sahaya sürmesinden dolayı . kaç hafta daha sahalarda olmayacak veya sahada olsa bile tam anlamıyla ne zaman form tutacak  ?
    2-3 hafta daha bekleyemedi ersun hoca Gökhan ın hazır olması için . çünkü koltuğu sallanıyordu . Gökhan onun için 2-3 hafta daha kredisini ileri taşıttığı bir araç oldu sadece . varsın Gökhan tekrar sakatlansın . belkide 2013 - 2014 sezonunda bir daha tam anlamıyla sahada olamasın .
    Gökhan ı sahaya sürmesinde başkalarınında etkisi varmı bilemiyoruz. tamamen kendi fikrimi bilemiyoruz . tamamen kendi fikriyse zaten FB de teknik direktörlük yapması saçmalık olur bence . başkalarının baskısıyla sahaya sürdüyse yine aynı şekilde hemen gitmelidir FB den. kadrondaki oyuncunu koruyamıyorsan yapmayacaksın bu işi o zaman .
   Mevki olarak Türk futbolunun tartışılmaz en iyi oyuncusu böyle günübirlik ayak oyunlarına feda edilmemeliydi .
    Gökhan ın takım sevgisini ve sahada herşeyini takımı için verdiğini biliyoruz . bence kendisi de sahaya çıkmamayı tercih edebilirdi. zaten kendisi de farkındadır form durumunun . kendisini korumalıydı bence . FB de belki de bu sezon yokluğu en fazla hissedilecek bir adamın kendisini hocadan da başkandan da koruması lazımdı . eminim kendisi de pişmandır hazır olmadan sahaya çıktığı için .
   Profesyonellik ve duygusallık bir arada olması zor bir ikili. profesyonel futbolcu kendisini düşünmeli her zaman . yoksa duygusal ani kararlarla sahaya çıktıklarında faydadan çok zararları oluyor klüplerine .

 

FB-ESKİŞEHİR MAÇ SONU

  FB gerçektende kabus gibi bitebilecek maçı futbol şansıyla kazandı .  futbol olarak yine kötüydü. sahada iyi top oynayan , organize olabilen takım Eskişehir di. maçın adamı FB kalecisi MERT GÜNOK tu.
   Her maç maçın adamı FB kalecisi seçildiği sürece Ersun hocanın ömrü de uzun olmayacak gibi duruyor . Emenike ninde kredisi ersun hoca ile aynı anda bitmese bari . gidişat o yönde. ikinci bir guiza vakası yaşanmaz umarım .  FB nin ne olursa olsun bir galibeyete ihtiyacı vardı ve şanslada olsa aldı önemli olan bu .
   Bence eğer Ersun hoca nın FB deki ömrünü test etmek istiyorsanız tek bir şeye dikkat edin derim . Arsenal maçında kaleci olarak sahaya volkan mı yoksa mert mi  çıkacak ?
   Volkan çıkarsa bilin ki takımdaki tüm oyuncuların gözünde sıradan ve korkak bir antrenör olarak kalacaktır . buda zamanla takımda sözü dinlenmeyen birisi olmasına yol açacaktır . mert in oynadığı maçlardaki formu ve kurtarışları formanın mert in olması gerektiğini söylüyor. hep denir ya. en iyi kimse,en formda kimse forma onundur diye . Ersun yanal ın takım üzerindeki otoritesini ve gücünü göstermesi için bulunmaz fırsat . hemde volkan ın aziz yıldırım tarafından çok sevildiğini ve her zaman kollandığını göz önüne alırsak , ersun hoca mert i Arsenal maçında 1 numaraya yazarak herkese hakkettiği cevabı vermiş ve takımda ki diğer oyuncuların gözünde de cesur ve adaletli teknik direktör olmuş olur .
   Mourinho real Madrid de pepe gibi dünyanın sayılı defans oyuncularından birisini , 18 yaşındaki Raphael Varane yüzünden yedek bırakmıştı . pepe homurdanınca da açık açık varane daha iyi olduğu için onu oynatıyorum demişti. zaten o yüzden o mourinho .
   Bizimkilerin çoğuda futbolcusuna göre,yöneticisine göre , klüp başkanına göre , klübüne göre bukalemun gibi değişerek teknik direktörlük yapıyor . sadece futbol ve futbolun temel kurallarına göre yapsalar sorun kalmayacak .

24 Ağustos 2013 Cumartesi

FB - ESKİŞEHİR ilkyarı analizi ..

     İlk 20 dk . çok iyi bir fener vardı. Eskişehir orta sahayı geçemedi. 20 den sonra biraz  top yapmaya başladı . Fenerbahçe nin 30. dk. dan sonra oyundan tamamen kopmasının mantıklı bir açıklaması olamaz.18. dk da selçuğun arkadan kayarak rakibinin iki ayağını yerden kesmesine faul çalınıpta sarı kart çıkmamasınında açıklaması yok . lig tv tekrarını bile göstermedi lütfedip .
    Caner in sol bekte oynatılması fiyasko. Eskişehir o kanatda maden buldu .son topları eveleyip gevelemeseler maç ilk yarı biterdi. Fenerbahçe de yüzüne bakılmayan özgür çek gerçekten çok iyi oynuyor . mevkisi ve oyun stili Galatasaray lı emre çolak ile birebir . emre çolak tan daha iyi bence her yönden özgür çek. bu sene dikkat edilmesi gereken topçulardan birisi olacak .
    36 . dk. da emenike yuhalandı . ama lig tv nedense sessiz kaldı . 13 milyon Euro verilipte iki sezondur hasretle yolu gözlenen bir oyuncunun saraçoğlundaki ilk lig maçında yuhalanması lig tv spikerleri tarafından duyulmadı ve bizde haliyle buna şaşırmadık . .
    Canerin eline çarpan bir pozisyonda , pozisyona yakın olan yan hakem bayrak kaldırmadı ama orta hakem düdük çalınca lig tv spikerinin yorumu aynen şu oldu " ben gördüm dedi hakem " yani Türkçesi yan hakem kaldırmıyor bayrağı ama sen taa orta sahadan görüyorsun öyle mi ? ama pozisyonun tekrarında görüldü ki kabak gibi elle oynama var . pozisyon tekrarında lig tv de yine sessizlik oluştu . Fenerbahçe aleyhindeki pozisyonların tekrarlarında ekranda derin bir sessizlik olması artık komik bir hal almaya başladı
    şimdilik bu kadar . Fenerbahçe ilk 20 dk. da oynadığı gibi oynarsa bu maçı rahat alır . ama maç 30. dk dan sonraki haliyle devam ederse Fenerbahçe nin işi şansa ve ligin heyecanını şansa bırakmak istemeyenlere kalır .
   

FB - Eskişehir maçı üzerine , maçtan önce sallama hakkım :)

KADROLAR:

FENERBAHÇE:
Mert, Gökhan Gönül, Alves, Egemen Korkmaz, Caner, Selçuk, Meireles, Alper, Kuyt, Emenike, Webo
ESKİŞEHİRSPOR: Boffin, Veysel, Diego, Akaminko, Özgür, Tarık, Erkan, NDiaye, Aytaç, Kamara, Bienvenu

       Yine klasik bir sallamasyon yapmak istiyorum  :) maç tahminim 3-1 veya 4-1  FB lehine diyorum .
       Maç sonunda da Eskişehir in hocası Ertugrul Sağlam dan hakemlere yönelik ağır tepkiler bekliyorum. FB yi ligde ve yarışta tutmak için bu gece federasyon ve hakemlerden başarılı bir çalışma gelirse şaşırmam açıkçası . Kadrolara baktığımız zaman FB rahat kazanır ama klasik türk futbolu hastalığı nükseder ve illa ki birşeyler yapmak zorunda hissederler kimi çevreler kendilerini.

   İnşallah yanılırım ve FB gümbür gümbür oynar ve hakemlerle ilgili en ufak bir şey olmadan maç biter .FB nin de sahada iyi oynadığı sezonlar her zaman biz futbolseverler için en keyifli sezonlardır. yeterki sahada iyi oynamasına izin versinler. kalkıpta saçma sapan bir iki düdükle maçı FB lehine çevirmek gibi şark kurnazlıklarına inşallah kalkışmazlar.

  Yıllardır bazı dönemler Galatasaray bazı dönemlerde de FB nin illa lig yarışında tutulması gerektiğini gösteren düdükler gördük çünkü.

 Bu yazdıklarımdan BJK ve TS u muaf tutuyorum. o iki klüp her zaman kendi çabalarıyla bu yarışın içinde oldular. olamadıklarında da kimsede umursamadı hiç bir zaman . acı ama gerçek bu maalesef.

FENERBAHÇE : Öfkeyle kalkanlar ama zararla oturmayanlar klubü .

  Herkesin dikkatinden mi kaçıyor yoksa bilinçli mi kaçırılıyor orası muamma bir konu var . Malumunuz geçen sezon ki saraçoğlunda oynanan fb-gs derbisinde volkan ve sabri kavgaya karışmış. karşılığında da volkan a 5 sabriye 4 meireles e de 4 maç ceza verilmişti. meirelesin sabri çıkarken yaptığı bir hareket vardı . ondan dolayı ceza almıştı .
 
     FB klubüne 4 yıllık maliyeti aşağıda görülen meireles ilk sezonunda avrupada 3 maç ligde de meşhur hakeme tükürük olayından 4 maç ceza almıştı. yetmedi peşinden 4 maç daha ceza aldı.

Meireles in FB ye maliyeti :

"Fenerbahçe'den KAP'a yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi; "Chelsea Futbol Kulübü oyuncusu Raul Meireles'in Kulübümüze transferi konusunda taraflarla anlaşmaya varılmıştır.
Buna göre Chelsea  Kulübüne ödenecek bonservis bedeli 10.000.000 Euro, 4 yıllık sözleşme çerçevesinde oyuncuya ödenecek yıllık garanti ücret aşağıda gösterildiği gibidir ;
2012-2013 3.000.000,- Euro Garanti Ücret  10.000,- Euro Maçbaşı Ücreti
2013-2014
2.500.000,- Euro Garanti Ücret  10.000,- Euro Maçbaşı Ücreti
2014-2015
2.500.000,- Euro Garanti Ücret  10.000,- Euro Maçbaşı Ücreti
2015-2016
2.000.000,- Euro Garanti Ücret  10.000,- Euro Maçbaşı Ücreti."

    Muhasebesi sağlam birisine hesaplatırsınız artık .ben çıkamadım içinden :) bayağı yüklü bir miktara tekabül ediyor .

   Volkan ında alacağı yıllık garanti ücreti 2.500.000 Euro . geçen mayısta 4 yıllık sözleşme yeniledi . 2002 yılından beri FB kadrosunda.


  Gelelim konumuza . 2012 -2013 sezonu başlıyor. o da ne ? Geçen seneki başarılı kadronun 2 temel adamı cezalı . süper kupa finali oynanacak .o da ne ? takımın 2 temel adamı yine yok . özellikle volkan demirel in kurtarışlarıyla yaptığı katkı bir yana .ama sahada olması bile takıma özgüven veriyor. arkadaşlarına , maç içinde,devre arasında , yedek kulübesinde velhasılı nerede olursa olsun uyarması, bağırması , çağırması ile takımın vites yükseltmesine canlanmasına sebep olan en önemli aktörlerden birisi. ve takım üstünde de etkinliği ve hakimiyeti çok fazla. onun sahada olduğu maçlarda FB takımı zaman zaman volkan demirel in fırçalarıylada olsa vites arttırabiliyor. kazandığı maçlarda oluyor. takıma bu maçı kazanmalıyız hırsını veriyor .

 Bu sezon oynanan süper kupa GS maçı ve Konya maçında kalede volkan olsaydı eğer FB nin oyunda bu kadar mahkum ve çaresiz oynamasına kesinlikle razı olmazdı ve müdahale ederdi . iki maçta da FB de sahada isyan eden bir futbolcu göremedi gözlerimiz.

  Meireles geçen sezon lütfedipte sahaya çıkıp oynadığı maçlarda özellikle takımında form durumu iyiyse çok başarılı maçlar çıkardı . hayati goller attı . form durumu iyi bir takımda kesinlikle çok faydalı bir oyuncu . FB den önceki kariyeri de bunu anlatıyor zaten . Ama sezonun son maçlarından birinde sabri sahadan çıkarken yaptığı saçma bir hareket için 4 maç ceza aldı . volkan ve meireles in olmaması süper kupa maçında ve lig maçında FB için çok büyük kayıp oldu bence . oynasalardı belki yine kaybedebilirdi FB ama kesinlikle taraftarı kahreden ezik ve mahkum futbol sahada olamazdı .

 Medyaya bakıyoruz. tek satır yazı yok . sanki gizli bir koruma ve gölgeleme altındalar .bir kişide çıkıp gereksiz hareketlerle takımı sezon başında nasıl yalnız bırakırsınız demedi . sizin olmamanız yüzünden belkide bu maçlar kaybedildi demedi . aldığınız ücretlerin hakkı bumudur demedi  veya diyemedi veya dedirtmediler. bilinçli olarak arka plana atıldılar medyada . şimdi ne yaparlarsa yapsınlar hem parasını alacaklar hemde bir kişide çıkıp bu yaptığınız nedir arkadaş demeyecek. ondan sonrada bu ve bu karakterde benzer oyuncular takımlarını en gerekli zamanlarda sahada yalnız bırakmaya devam edecekler. nasılsa merak eden araştıran sorgulayan birileri yok medyada bu konuda .

  Emre belözoğlu mesela atletico Madrid den 72 kg zımba gibi gelmişti . ilk geldiği zamanki maçlarını hatırlayın 18 lik genç bir oyuncu kadar efor sarfediyordu . ama sonra gitgide düştü düştü düştü ve en son yuhalanmaya kadar gitti. medyada yine tek satır bir eleştiri göremedik neden bu formu bu kadar düştü diye . konu FB li oyuncular olunca spor medyamız en ufak bir eleştiri bile yapmak istemiyor. sanki eleştiri yapınca FB zarar görecek. yanlışa yanlış demedikleri için zarar gören hep FB  oldu .

 Önce yöneticilerin ve medyanın gerçekten FB yi tribündeki taraftar gibi kalpten yürekten sevmesi gerekiyor ki en ufak klübe zara verecek davranış kimden gelirse gelsin  engel olsunlar. ama bir çoğu kalpten değil cüzdanından seviyor FB yi ve yanlışları bilinçli olarak örtbas ediyorlar . çünkü ancak o şekilde akmadan ,kokmadan, bulaşmadan , terlemeden , başını ağrıtmadan havadan para kazanıyorlar  . diğer türlüsü emek ve alınteri istiyor . kim uğraşacak değil mi ? FB aşkımı sevdasımı dediniz ?  lafa gelince herkesten fazladır sevgileri . nasılsa ölçecek bir cihaz henüz icat edilmedi henüz . işkembeden sallayıp , icraata gelincede hiç bir şey yapmadan para kazanılan tek mecra yöneticilik ve spor medyasıdır ülkemizde maalesef.


23 Ağustos 2013 Cuma

Beşiktaş ve 18 yaşındaki genç yetenek Sinan Kurumuş...

" Beşiktaş ile anlaşılmasına çok sevindim. Her oyuncunun Beşiktaş gibi büyük bir takımda oynama hayali vardır. Ben performansımı en üst seviyeye çıkarıp kadroda yer bulmaya ve hocamızın gözüne girmeye çalışacağım. Takımda iyi oyuncular var ve Beşiktaş çok iyi bir takım. Beni büyük bir yarış bekliyor. Formayı kapmanın peşine düşeceğim. Bunun için idmanlarda çok çalışarak elimden geleni yapacağım. Beşiktaş taraftarı, çok büyük ve herkesin saygı gösterdiği bir taraftar. Onların önünde oynayacağım ve desteklerini bekliyorum. Yarın imzaları atmak için İstanbul'a geliyorum . "
    Bu sözler 25 aralık 2012 de Beşiktaş a transfer olan Sinan Kurumuş a ait. daha önce  Salih uçan özelinde 4 büyüklerin genç futbolcu transferi ile ilgili bir yazı yazmıştım .
http://endirekserbest.blogspot.com/2013/08/buyuk-takmlarmz-ve-genc-oyuncu.html

   Profesyonel kariyerinde 24 maçta 5 gol atarak Beşiktaş a transfer olmuştu Sinan Kurumuş. 18 yaşındaki bir forvet adayının 24 maçta 5 gol atmış olması büyük takıma transfer olması için yeterlimidir? transferden sonra da sadece 2 maç bjk forması giyebilmiş. SIFIR  gollede bjk günlerini bitirmiş bulunuyor. madem 18 yaşında forvet transferi yapıyorsunuz en az 10-15 maç şans vermen lazım ki tedirginliğini , çaylaklığını atsın ve biraz özgüven gelsin oyuncuya .
     25 aralıktan bugüne 8 ayda sadece antrenmana çıkıp Boluspora bedelsiz kiralanmış . bumudur şimdi genç ve gelecek vadeden oyuncu transferi yapmak. bu tarz transferlere olur veren,transfer etmek için klübün parasını verenlere çıkıp hesap soracak kimse yokmudur ? şimdi bu gencecik çocuğun bütün psikolojisi bozulmuştur . özgüvenide sıfırlanmıştır haliyle .  Beşiktaş a 17 yaşında transfer olduğunda ki ruh haliyle şimdi Boluspor a kiralık giderken ki ruh hali nasıldır ? büyük ihtimallede kariyeri alt liglerde ve süper ligin vasat takımlarında ara sıra forma bularak son bulacaktır . acı ama gerçek bu .çünkü yıllardır aynı filmi sarıp sarıp baştan seyrediyoruz . bıkkınlık geldi artık genç yetenek deyipte çoğunluğunun fos çıkmasından . siz olmamış meyveyi dalından koparıp sonrada bunun tadı kötüymüş derseniz suç meyvede değil, olgunlaşmadan dalından koparandadır .
    Büyük takımlarımızın kesinlikle genç oyuncu transfer etmek için klüp bünyesinde çok iyi bir kurumlaşmaya gitmesi gerekiyor .buralarda görev alan kimselerde kesinlikle turnayı gözünden vuracak , çok deneyimli kişiler olmalı . transfer edipte verim alamadıkları genç oyuncularla ilgili bu transferleri yapanlara da bir yaptırım uygulanmalı ki ( mesela transfer ederken ödenen paranın belli bir yüzdesi bu kişilerin maaşından kesilebilir ) kafasına göre transfer yapamasın. transfer edipte verim aldıkları oyuncu içinde belli bir ödül tutarı konabilir mesela .ucunun kendilerine dokunacağını bilirse kimse sabah erken kalktım diye genç oyuncu transfer etmeye cesaret edemez . mecburen izlemek,araştırmak zorunda kalırlar . kılı kırk yararlar ki bunda da en büyük faydayı oyuncu ve klüp görür .
    Spor klüplerinin yöneticilerinin ve menajerlerin ve  teknik direktörlerin kurduğu bermuda şeytan üçgeninde veya diğer adıyla süper lig saadet zincirinde harcanan sayısız genç yetenekten birisi sinan kurumuş. federasyonun ve spor bakanlığının kaybolup giden genç futbolcularla ilgili acilen köklü ve radikal kararlar alması gerekiyor . değersiz bir eşyaymış gibi sağdan sola fırlatılan bu gencecik çocukların gelecek planlamalarını yapacak kurumlar oluşturulmalı acilen .
   Cebini doldurmaya bakan yönetici,menajer,teknik direktör ve bilumum futbol esnafından bu genç çocuklarımızı kurtarmamız elzemdir .yoksa Avrupa nın ve latin Amerika nın yetiştirdiği genç yetenekleri tv lerde izler dururuz ömür boyu .